reklama

Nový nebezpečný vírus

Internet je už bežnou súčasťou nášho života, najrýchlejším poskytovateľom informácií, prostriedkom na komunikáciu s celým svetom. A do počítačov vrážame peniaze a tie zaplavujú naše domácnosti a odhryzávajú si čoraz väčší kus z koláča nášho času. Mnohí hovoria o nevyhnutnosti, väčšej kvalite života, pohodlnosti. A mnohí majú strach. Z vírusov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Na usb kľúč už určite nemyslí...
Na usb kľúč už určite nemyslí... (zdroj: foto: Lucas de Araujo Zappe)

Likvidujú časti počítača, alebo ho vyradia kompletne, žerú vám súbory, zblbnú počítač, alebo neviem ešte ako mu ublížia. A ublížia vám. Liečenie potom stojí často fúru času, vagóny nervov, zháňanie odbornej pomoci a v neposlednom rade prašule (rozumej eurá). Tie choroby nesú rôzne podivné názvy a kamarát počítač ich jednoducho vdýchne. Najčastejšie z internetu. Zabrániť sa tomu samozrejme dá a ako sa hovorí - prevencia lepšia ako liečba - ale antivírové programy, ktorými očkujeme naše počítače, nemôžu ani tušiť, aký bude ďalší typ vírusu a ako sa bude dať proti nemu brániť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minule mi jeden študent odovzdával cez usb kľúč nejakú prezentáciu. Akonáhle sa uesbák dostal do počítača, na monitore začalo blikať niečo z dejepisu. Atény, Sparta,... Trojský kôň. Už som o ňom, beťárovi, počul. Vytiahol som ten kľúč a fuk ho do karantény (ten vírus)...

Ale predvčerom som doma upravoval nejaké učebné texty na fyziku, ktoré som mal na kľúči a stretol som sa s typom, ktorý som nepoznal. Všetko fungovalo, ale keď som chcel svoju námahu uložiť, počítač to opakovane odmietal. Mám vírus - pomyslel som si. Začal tam vypisovať kadejaké nezmysly a ja už naštvaný, že zmeny neuloží, hovorím Milke - Niečo mu je. Nechce súbor zavrieť, ani zmeny uložiť. A ešte som si z nej začal, bez úsmevu, strieľať - Čo si tam stiahla za vírus? ... a v tom som zbadal, kde je problém. Bol to nebezpečný, nový vírus s menom Liana. Moja ročná dcérka sa hrajkala vedľa počítača a len tak mimochodom vytiahla môj usb kľúč a intenzívne, s chuťou, ho prežúvala :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento vírus som odstránil a poradím vám aj postup: Najskôr treba objekt zaujať niečim iným (hračka, pusa, milé slovo). Potom opatrne vybrať kľúč z ručičiek, osušiť ho a vložiť späť do počítača. Aby sa hroziaca vírusová katastrofa nezopakovala, treba si s objektom (malá dcérka, alebo syn) napríklad zatancovať a úplne odviesť pozornosť od srandičky, ktorá nápadne trčí z počítačovej skrine.

Prajem vám nanajvýš takéto zábavné vírusy a pekný víkend.

Marek Šefčík

Marek Šefčík

Bloger 
  • Počet článkov:  135
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stredoškolský učiteľ, otec troch detí a manžel jednej manželky :)Marek Šefčík nový blog Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu