reklama

Čo si nám to vyviedol, Matúš?!

Mám ešte v živej pamäti, ako sme sa koncom minulého školského roka lúčili. Bolo to po tvojej úspešnej maturite. Smial si sa, bol si šťastný, že to máš za sebou. Bolo z teba, vlastne, z vás všetkých, cítiť radosť z úspechu a akúsi energiu. Tešili ste sa na predĺžené prázdniny, na nové, už vysoké, školy...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Bol si zvláštny prípad. Viem, že si bol dlho rozhodnutý, že na "výšku" nepôjdeš. Ako jediný z triedy. V zborovni sme sa o tom bavili a, čo ti budem klamať, boli sme prekvapení. Bol si totiž Bohom mimoriadne obdarený. Mal si talent. Široké spektrum talentu.

Hral si dobre futbal, v hokejbale si na škole nemal konkurenciu. A to nielen v útoku, ale dokonca aj v bránke. Spomínam si, ako si ma učil strieľať. Vysvetlil si mi teóriu, ako držať hokejku, ako pracovať rukami,... ale sorry, v praxi mi to ešte stále dajako nejde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol si športovcom, ale aj hudobníkom. A to nie hocijakým. Tykal si basgitare, no podmaniť si si dokázal aj orgán v národnej bazilike. A klavír? Tak na ten mám špeciálnu spomienku. Bol si prvák. Na hudobno-zábavnej súťaži Cecilfest si vymyslel svoj text na Ozyho skladbu a sám si sa doprevádzal na klavíri. Spieval si vtipne o matematike, ktorú som ťa učil. Dodnes sa mi často vynára melódia i text tej skladby. Na prvých dvoch miestach to bolo nerozhodné. Ja som sa priklonil na tvoju stranu a ty si tú súťaž vyhral. Keď si potom nad hlavu zdvíhal víťazný pohár, na chvíľu sa zdalo akoby si vyhral formulu 1.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na fyzike si hľadal podstatu. Pýtal si sa, ako veci fungujú a snažil si sa im pozrieť až na vnútornosti. Spomínam na rozobratý mobil, v ktorom si hľadal mikrofón... Na biológiu a chémiu si sa pred maturitou, podľa vlastných slov, takmer neučil. A boli z toho jednotky. Z toho logicky vyplýva, že si si z vyučovacích hodín dokázal zapamätať naozaj veľmi veľa. Nakoniec si sa pre tú vysokú školu predsa len rozhodol.

Ale počkaj, počkaj, aby som nezabudol - aj všelijaké "somariny" si povyvádzal. Vlastne ako všetci chlapci v tvojom veku. Ale bral si to všetko s tebe povestným nadhľadom. Možno si niekedy nedocenil dôsledky svojho konania, no stále si to nejako ustál, preskákal a šiel si svojou originálnou cestičkou ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A pamätáš, Matúš, aktívne si sa prihlásil, že mi vysústružiš vrchnák na kalorimeter. Spravil si to a ten kalorimeter odvtedy používam. Vždy, keď ho beriem do ruky, spomeniem si na teba. Teraz bude tá spomienka o to silnejšia, keď tu už nie si. Ten, nič netušiaci, vrchnák mi bude pripomínať tvoju šikovnosť a všestrannosť.

Tá tvoja cestička, ktorú som spomínal mala, na prekvapenie nás všetkých, koniec práve dnes. Dnes skoro ráno si nás po tragickej autonehode opustil. Priznávam, šokoval si nás tým a spôsobil si nám bolesť. Ale nechcem ti to vyčítať, ba práve naopak všetci veríme, že sa tam s tebou stretneme a budeme sa radovať spoločne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, ako ja hovorievam, nie odpočívaj v pokoji, ale dovidenia v raji, Matúš.

 Teším sa na opätovné stretnutie s tebou. Marek

P.S. Pozdravuje ťa tvoj triedny Jaro, súčasný riaditeľ Marek i bývalý Janko. Pridáva sa Hanka (bol si jej prvým maturantom), aj Blažej, Matej, Ľuďo, Peťo a tiež Marek SDB i Janko SDB, direktor (súčasný i bývalý), ďalší saleziáni, vychovávatelia, zamestnanci školy, všetci, na ktorých som zabudol a samozrejme tvoji kamaráti študenti Gymnázia Jána Bosca v Šaštíne-Strážach.

Marek Šefčík

Marek Šefčík

Bloger 
  • Počet článkov:  135
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stredoškolský učiteľ, otec troch detí a manžel jednej manželky :)Marek Šefčík nový blog Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu